שדרוג אתר הוא הכרח שיוצר הזמן, אתרים, כמו עסקים, לא יכולים להישאר במקום. הם חייבים להתעדכן, להשתפר ולהתאים את עצמם לעידן הדיגיטלי המשתנה. בעלי עסקים רבים משקיעים באתר כשהם מקימים אותו לראשונה, אך עם השנים הוא נשאר בדיוק כפי שהיה – בזמן שהלקוחות שלהם מתקדמים, האלגוריתמים משתנים, והמתחרים משדרגים את הנוכחות הדיגיטלית שלהם.
השאלה היא מתי יודעים שזה הזמן לשדרג את האתר? איך מזהים שהוא כבר לא ממלא את מטרתו? אתרים מיושנים לא רק פוגעים בתדמית העסק, אלא גם משפיעים על חוויית המשתמש, החשיפה בגוגל, אחוזי ההמרה והיכולת למשוך לקוחות חדשים. אם יש לכם אתר, אבל אתם לא בטוחים אם הוא עדיין רלוונטי, הנה כמה סימנים ברורים שמראים שהגיע הזמן לרענון רציני.
צ’ק ליסט שדרוג אתר – צאו לדרך
האתר שלכם נראה כמו משהו משנות ה-2000
במקרה של בחינת צורך של שדרוג אתר עיצוב מיושן הוא אחד הגורמים הראשונים שמרחיקים לקוחות פוטנציאליים. הגולשים של היום מצפים לאתר מודרני, נקי, מהיר ומותאם למובייל. אם האתר שלכם מלא בכפתורים ישנים, גופנים לא ברורים, צבעים שלא עובדים טוב יחד או תמונות ברזולוציה נמוכה – כנראה שהוא כבר לא מייצג את העסק שלכם כמו שצריך. אתר הוא כרטיס הביקור הדיגיטלי שלכם, ואם הוא נראה כמו משהו שלא התעדכן שנים, זה בדיוק מה שהלקוחות ירגישו גם לגבי העסק שלכם.
הוא נטען לאט – ומאבד גולשים בדרך
מהירות הטעינה היא קריטית ולפעמים אין צורך בשדרוג אתר אלא בשדרוג שרת. מחקרים מראים שגולשים נוטים לנטוש אתר אם הוא נטען ביותר משלוש שניות. אתר איטי גורם לתסכול, פוגע באמון ומוריד את אחוזי ההמרה. אם האתר שלכם מרגיש כבד, אם עמודים נטענים באיטיות או אם הלקוחות שלכם מתלוננים שהם מחכים יותר מדי זמן – זה סימן שהגיע הזמן לשדרג.
הוא לא מותאם למובייל כמו שצריך
יותר מ-80% מהתנועה ברשת מגיעה ממכשירים ניידים. אם האתר שלכם לא נראה טוב בטלפון, לא מגיב בצורה חלקה או דורש מהגולש לבצע פעולות מסורבלות כדי לנווט בתוכן – הוא פשוט מפספס לקוחות. גוגל גם נותנת עדיפות לאתרים מותאמים למובייל, ולכן אתר שלא נראה טוב במכשירים ניידים עלול לאבד מיקומים בתוצאות החיפוש.
הוא לא מייצר פניות, לידים או מכירות
אתר אמור להיות כלי שיווקי ולא רק תצוגה דיגיטלית יפה. אם הוא לא מביא פניות, לא ממיר גולשים ללקוחות ולא משיג את המטרות העסקיות שלכם, כנראה שמשהו לא עובד. ייתכן שהקריאות לפעולה לא ברורות, שהמשתמשים לא מבינים מה עליהם לעשות, או שהתוכן לא מניע אותם לפעולה. אתר שלא משיג תוצאות צריך לעבור חשיבה מחודשת והתאמה לשיווק שמביא לקוחות.
האתר שלכם לא מופיע בגוגל – או מאבד מיקומים
אם אתם מתקשים למצוא את האתר שלכם בגוגל, או אם הוא איבד מיקומים חשובים עם הזמן, זה כנראה סימן לכך שה-SEO שלו לא מספיק טוב. האלגוריתם של גוגל מתעדכן כל הזמן, ואתרים שלא עומדים בדרישות החדשות מאבדים חשיפה. אתר שלא כולל מבנה נכון, תוכן רלוונטי, קישורים טובים וחוויית משתמש מעולה – יישאר מאחור.
הוא לא משקף את העסק שלכם כמו שצריך
עסקים מתפתחים, משתנים וגדלים – ואם האתר שלכם נראה כמו מה שהייתם לפני חמש שנים, אבל לא כמו מה שאתם היום, זה הזמן לעדכון. ייתכן שהמותג שלכם קיבל זווית חדשה, השירותים השתנו, או שהלקוחות שלכם מחפשים משהו אחר – והאתר לא משקף זאת. אתר שאינו מעודכן יוצר פער בין מה שהעסק שלכם באמת מציע לבין איך שהוא נתפס על ידי הלקוחות.
המתחרים שלכם שדרגו – ואתם נשארתם מאחור
אם המתחרים שלכם נראים חדשניים, מעודכנים ומציעים חוויית משתמש טובה יותר – אתם בסכנה לאבד לקוחות. בעידן שבו כל גולש יכול להשוות בין עסקים בלחיצת כפתור, אתר שהוא לא ברמה גבוהה פשוט לא יעמוד בתחרות. אתר משודרג לא רק מספק יתרון תחרותי, אלא גם משדר ללקוחות שהעסק שלכם מתקדם, חדשני ומחובר לעולם הדיגיטלי.
אז איך יודעים אם הגיע הזמן לשדרג את האתר?
אם מצאתם את עצמכם מזדהים עם אחד או יותר מהסימנים האלה – כנראה שהגיע הזמן לרענן את הנוכחות הדיגיטלית שלכם. אתר טוב הוא כזה שמספק חוויית משתמש מעולה, ממיר גולשים ללקוחות, מותאם למובייל ולחיפוש בגוגל, נטען במהירות ומשקף את העסק שלכם בצורה הטובה ביותר.
שדרוג אתר לא חייב להיות שינוי דרמטי שדורש השקעה ענקית, אבל הוא חייב להיות אסטרטגי ומבוסס על תכנון נכון. אם אתם מרגישים שהאתר שלכם כבר לא מייצג אתכם כמו שצריך – זה סימן שהגיע הזמן להפוך אותו לכלי שיווקי עוצמתי שבאמת עובד בשבילכם.
Leave a Reply